دستورالعمل جدید کاهش وزن

 13 مارس 2015- موسسه ی ملی تعالی بهداشت و مراقبت انگلیس (NICE)یک دستورالعمل کاهش وزن  برای کمک  به مقابله  با مشکلات سلامت ناشی از چاقی ارائه کرده است.

 دراین دستورالعمل به شدیدا فرهنگ نوشیدن قهوه، نوشیدنی های ورزشی پرپروتئین و تلفن های هوشمند سرزنش شده و بر اهمیت انجام ورزش برای حفظ وزن ایده آل  تاکید گردیده است.

این دستورالعمل به افرادیکه شیوه ی زندگی بی تحرک دارند انجام فعالیتهای فیزیکی و وارد کردن  کمی تحرک در زندگی روزمره نظیر انجام حرکات موزون، باغبانی، قدم زدن سریع بروی تپه یا خیابانهای اطراف محل زندگی را توصیه می کند، همچنین نوشیدن آب بجای نوشیدنیهای قندی و کاهش تماشای  تلویزیون پیشنهاد شده است.

این دستورالعمل رژیم های غذایی بر پایه ی سبزیجات ، میوه جات، انواع لوبیا و ماهی را به افراد توصیه می کند.

موسسه ی NICEبه این نکته اشاره دارد که  تعداد افراد چاق درطی 20 سال گذشته دو برابر شده و بنظر می رسد همچنان رو به افزایش است. درسال 2050 چاقی، برای وزارت بهداشت انگلیس 50 بیلیون پوند هزینه در برخواهد داشت.

چاقی بطور مستقیم موجب افزایش خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر دیابت نوع 2، بیماری قلبی،  سکته و برخی انواع  سرطان می شود اما عدم شرکت در کلاسهای آموزشی برای کسب دانش و اطلاعات،  منجر به افزایش چاقی در میان افرادی می شود  که از سلامت انواع مواد غذایی بی اطلاع هستند. علاوه بر این  از آنجائیکه غذاهای سالم غالبا گران می باشند، چاقی به یک مشکل اجتماعی، سیاسی واقتصادی تبدیل شده است.

 برای رفع  این معضل، سازمان NICEاین دستورالعمل را برای پزشکان و مسئولین مراقبت های بهداشتی منتشر کرده است، در این دستورالعمل از پزشکان و سایر مسئولین بهداشتی خواسته شده بیماران را به رعایت شیوه ی زندگی سالم تشویق کنند تا از مزایای آن برخوردار گردند.

پرفسور Gillian lengمعاون مدیر اجرایی و مدیر مراقبتهای بهداشتی و اجتماعی  موسسه ی  NICEمی گوید: مقدار قابل  توجهی از تلاش های مورد نیاز برای کاهش وزن و حفظ آن، به هدر می رود معمولا بهتر است تغییراتی در فعالیت  فیزیکی  و رژیم غذایی برای رسیدن به وزن سلامت و جلوگیری  از افزایش وزن  صورت گیرد.

او می افزاید: از جمله اقداماتی که می تواند توسط خود فرد انجام شود می توان به پیاده روی بیشتر، کاهش مدت زمان تماشای  تلویزیون ، خوردن غذاهای سالم تر، اجتناب از نوشیدن نوشابه های حاوی قند  اشاره کرد.

پرفسور Finerمشاور غدد و پزشک bariatricدربیمارستان UCLمی گوید: حفظ وزن سلامت یا کاهش متوسط وزن (چنانچه فرد دچار اضافه وزن) دارای  فواید فوری و دراز مدتی است برای مثال از ابتلا به فشارخون بالا و دیابت جلوگیری می کند. این دستورالعمل به متخصصان مراقبتهای بهداشتی و عمومی  کمک می کند تا منبعی برای توصیه های خود بر اساس شواهد در دسترس داشته و از رویکردهای غیرموثر برای مدیریت وزن اجتناب کنند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/nice-releases-weight-loss-guidelines-91706205.html